Zysk brutto wyniósł 43 mln złotych. Rentowność za ubiegły rok wyniosła 4,11 procent.
Spółka zdecydowanie umocniła swoją pozycję trzeciej rafinerii w kraju i ważnego uczestnika polskiego rynku petrochemicznego.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych wyników. Kosztowało nas to wiele pracy, ale ten trud się opłacił - podkreśla Henryk Malesa, prezes zarządu Rafinerii Czechowice SA.
Struktura organizacyjna Rafinerii Czechowice S.A. opiera się na czterech segmentach - produkcji: paliw, parafin, olejów silnikowych i przemysłowych oraz przeróbce oleju talowego i kwasów tłuszczowych.
Produkty z Czechowic z powodzeniem sprzedawane są do Czech, Słowacji, Słowenii, Chorwacji, Austrii i na Węgry. Są to przede wszystkim ciężkie oleje opałowe, benzyny do pirolizy, asfalty i parafiny.
- To jeden z najlepszych wyników w historii funkcjonowania naszej spółki. Nastąpiła nie tylko znaczna poprawa sytuacji finansowej, ale i dalszy wzrost rentowności, która osiągnęła poziom 4,11 procent - zapewnia Andrzej Żurek, dyrektor finansowy Rafinerii Czechowice SA.
- Jednym z efektów tych wyników było to, że program inwestycyjny w 2001 roku zrealizowaliśmy w oparciu o własne środki - dodaje Żurek.
Warte 20 milionów złotych inwestycje pozwoliły na dalszą poprawę jakości wyrobów finalnych i wzmocnienie ochrony środowiska.
W 2000 roku Rafineria Czechowice przyniosła ponad 23,3 mln zł zysku netto przy ponad 1,1 mld zł przychodów. Rafineria Czechowice SA ma kilkuprocentowy udział w polskim rynku paliw. 75 proc. akcji spółki należy do Nafty Polskiej SA, 10 proc. do Skarbu Państwa, a 15 proc. do inwestorów indywidualnych, głównie do pracowników.