W portalach internetowych redukcja kosztów przejawia się głównie w zmniejszaniu zatrudnienia. Liderem w tym zakresie jest od wielu miesięcy "Wirtualna Polska". Nowy rok rozpoczęła zwolnieniem kolejnej grupy pracowników z dwóch serwisów, w tym niemal wszystkich redaktorów z działu wiadomości. W listopadzie "Onet.pl" odznaczający się, jak dotąd najniższą fluktuacją kadr, zapowiedział zwolnienie blisko 80 osób.
W 2002-gim roku struktura, wciąż niewielkich, przychodów tych internetowych spółek w zasadzie się nie zmieni. Wciąż blisko 90 procent będzie pochodzić od reklamodawców. Portale chcą rozwinąć płatne usługi, które obejmą korzystanie z poczty elektronicznej wzbogaconej o dodatkowe udogodnienia i serwisów informacyjno-rozrywkowych.
Artykuł "Kto zapłaci za portale?" - w "Prawie i Gospodarce".
iar/pig/kry/zasadzinska