Zdaniem Mędzy, dofinansowanie przewozów regionalnych jest zadaniem własnym samorządów wojewódzkich, a samorządy otrzymały na to dodatkowe środki. Faktyczne dofinansowanie w roku 2004 ze strony samorządów wyniosło nieco ponad 420 mln zł. Jest to wielkość niższa niż planowana na początku ubiegłego roku przez ministra finansów, czyli 538 mln zł. To znaczy, że samorządy wykonały swoje zobowiązanie wobec społeczeństwa w 80 proc. - powiedział Mędza.
Mędza powiedział również, że z kwoty 550 mln zł przeznaczonych na inwestycje w tabor kolejowy, 250 mln zł trafiło do samorządów wojewódzkich, natomiast 300 mln zł do spółki PKP Przewozy Regionalne.
Większość tych środków spółka ta przeznaczyła na współfinansowanie projektów z udziałem środków z UE. Trzy projekty dotyczące modernizacji i zakupu taboru na łączną wartość przekraczającą 400 mln zł zostały przez komitet sterujący w ministerstwie infrastruktury zaakceptowane, powiedział Mędza.