Powołując się na anonimowe informacje, środowy 'Puls Biznesu' podał, że w związku ze spadającą sprzedażą poloneza z końcem sierpnia Daewoo-FSO może wstrzymać jego produkcję.
'Takiej decyzji, dotyczącej wstrzymania produkcji, nie ma' - powiedział PAP Kosmala.
Dodał, że w Daewoo-FSO prowadzone są różnego rodzaju analizy dotyczące produkcji i stworzenia konkurencyjnej oferty.
'Analizujemy wszystkie możliwości stworzenia najlepszej oferty na rynek polski' - powiedział. Dodał, że jest to związane ze zmianą struktury rynku, m.in. ze względu na dużą liczbę samochodów używanych z importu.
'Nasze stanowisko jest takie, że zdejmiemy go z oferty, lub przestaniemy produkować, kiedy nie będzie zainteresowania' - powiedział Kosmala.
Od początku 2001 roku do końca kwietnia Daewoo sprzedało 1.937 polonezów osobowych i 688 trucków produkowanych przez spółkę joint venture Daewoo-FSO, Nysa Motor (odpowiednio 3.484 i 1.232 w tym samym okresie 2000 roku). W zeszłym roku sprzedano łącznie 10.339 osobowych i 3.174 trucków.
Seryjna produkcja poloneza rozpoczęła się w Fabryce Samochodów Osobowych (FSO) 3 maja 1978 roku. W styczniu 1988 roku zaczęła się produkcja poloneza w wersji dostawczej, a w 1991 roku poloneza caro. W połowie 1996 roku rozpoczęła się sprzedaż poloneza atu (sedan), a w lipcu 1999 roku uruchomiono produkcję poloneza kombi.
Do tej pory, od momentu rozpoczęcia produkcji poloneza przez FSO, wyprodukowano łącznie 1.059.197 tych samochodów, z czego w wersji osobowej 915.860 sztuk.