- wynika z badań A.T. Kearney i Line56 Media.
Jak wynika z badań przeprowadzonych już po raz trzeci przez firmy doradztwa strategicznego A.T. Kearney oraz Line56 Media, w 2003 roku ponad 20 proc. budżetów firm na cele IT stanowić będą wydatki na inicjatywy związane z e-biznesem.
W porównaniu z latami ubiegłymi wyniki te wskazują na stały wzrost udziału wydatków na e-biznes w ogólnych wydatkach na informatykę. W roku 2001 na e-biznes firmy przeznaczyły 17,5 proc. swoich budżetów na IT, a w 2002 – 19,3 proc.
Szacuje się, że w roku 2004 wydatki te wzrosną o kolejne 2,5 proc. w stosunku do roku 2003 - poinformowano w raporcie.
Badaniem objęto 150 firm o obrotach przekraczających 250 mln USD. Obecnie firmy te przeznaczają średnio rocznie 42,6 mln USD na inicjatywy e-biznesowe. Z badania wynika jednak, że inwestycje te nie spełniają wszystkich potrzeb użytkowników.
Autorzy badania zaobserwowali także centralizację zarządzania e-biznesem.
„Dzisiaj wyraźnie widać, że takie podejście bardzo się rozpowszechniło" – powiedział cytowany w raporcie Paul Higgins, dyrektor generalny Line56 Media.
"Nasze badanie potwierdziło skuteczność takiego podejścia: firmy, w których jednostki e-biznesowe są scentralizowane w dziale informatycznym, cechują się zarówno lepszym dopracowaniem standardów, jak i ich skuteczniejszym wdrażaniem w całym przedsiębiorstwie" - powiedział Higgins.