O godzinie 11.40 akcje spółki wzrosły o 2,85 proc. do 50,5 zł.
"Wyniki Agory korzystnie zaskoczyły rynek, gdyż były lepsze od oczekiwań. Głównym powodem poprawy wyników były moim zdaniem wyższe od prognoz przychody z reklam oraz bardzo dobre przychody ze sprzedaży książek dołączanych do +Gazety Wyborczej+" - powiedział PAP Michał Mierzwa, analityk Erste Banku.
Według Agory w trzecim kwartale rynek reklamowy w Polsce wzrósł o 14 proc. W całym 2004 roku spółka prognozuje 10 proc. wzrost tego rynku.
W czerwcu Agora rozpoczęła akcję sprzedaży książek (po 15 zł za sztukę) wraz z "Gazetą Wyborczą". Przychody ze sprzedaży książek wyniosły 38,6 mln zł i projekt ten osiągnął rentowność operacyjną.
Począwszy od 9 września do czwartkowego wydania dziennika zaczął być dołączany "Kulinarny Atlas Świata".
Przychody ze sprzedaży grupy Agory wzrosły według MSR w trzecim kwartale o 28,3 proc. do 248,5 mln zł, a narastająco wzrosły o 16,7 proc. do 723,5 mln zł.
Wanda Rapaczyńska, prezes spółki powiedziała PAP w piątek, że po blisko 17 proc. wzroście przychodów po trzech kwartałach trudno spodziewać się, aby w całym roku sprzedaż grupy spadła do poziomu jednocyfrowego.
Analitycy już po wynikach pierwszego półrocza, gdy przychody grupy wzrosły o 11,5 proc. do 475 mln zł prognozowali dwucyfrowy wzrost przychodów w całym 2004 roku.