PKN Orlen SA zainwestuje w rozwój sieci sprzedaży 1,0 mld zł w ciągu dwóch lat, powiedział wiceprezes koncernu Sławomir Golonka. Wiceprezes dodał, że sprzedaż detaliczna Orlenu wzrosła w 2003 roku o 2,0% w ujęciu rocznym.
Golonka powiedział na poniedziałkowej konferencji prasowej, że plan inwestycyjny koncernu przewiduje, że środki te zostaną przeznaczone m.in. na 150 stacji w nowych lokalizacjach, które mają powstać do 2006 roku.
“Do 2006 roku chcemy utrzymać 40-procentowy udział w rynku detalicznym sprzedaży paliw” - zadeklarował Golonka.
Plan Orlenu zakłada posiadanie 1020 stacji własnych o średniej wielkości sprzedaży 3,1 mln litrów rocznie. Spółka przewiduje zamknięcie, przeniesienie bądź przebudowę kilkuset stacji, dodał wiceprezes.
Golonka poinformował, że sprzedaż detaliczna paliwa w 2003 roku wzrosła o 2,0% r/r.
“W porównaniu z 2002 rokiem sprzedaliśmy więcej oleju napędowego, natomiast mniej benzyny” - powiedział wiceprezes.
PKN Orlen w swojej sieci stacji detalicznej w Niemczech poniósł 20% kosztów mniej niż zakładał pierwotny biznes plan. Golonka powiedział, że w Niemczech udało się utrzymać dotychczasowy wolumen sprzedaży.